Ines cyklar!

Vi har varit ganska dåliga på att övningscykla med Ines. Till en början förstod hon inte ens hur man skulle trampa, utan bromsade HELA tiden trots att jag förklarade  vikten av att trampa framåt. När hon väl förstått detta, började hon svänga styret fram och tillbaka fram och tillbaka, i stil med hennes löpning som liten fast då var det huvudet som åkte fram och tillbaka. När hon väl började trampa  och cykla rakt fram bestämde jag och Ines att vi skulle ha som mål att kunna cykla innan fyraårsdagen. Idag kände jag att det började dra ihop sig och vi gav oss ut en runda på morgonen. Hon hade efter en liten stund en balans som jag inte känt tidigare och jag kunde släppa kanske 15 m (ines har inga stödhjul, bara en stång med handtag). Efter middagen ville vi visa pappa farmstegen och vi gav oss ut, de började med nedförsbacken utanför huset(mörtövägen) och Ines började få mer och mer kläm på balansen. När hon klarade den utan problem tog vi rakan utanför huset(nyhemsvägen) och hon fixade det gång på gång, längre och längre, hon somnade så stolt!



Kommentarer
Postat av: Erika

En stolt mamma också va?! :) Duktiga Ines!

2010-08-31 @ 07:37:27
Postat av: Sara

Heja heja!



Duktig du är Ines!

Jonna, du måste var grymt stolt nu! För det hade jag varit =))

2010-08-31 @ 12:17:34
URL: http://saranb.blogg.se/
Postat av: Linnea

Åh, vilken duktig Ines!!

2010-08-31 @ 15:55:45
Postat av: Jonna

Visst blir man så himla glad när det släpper, som med alla nya saker de lär sig!

Härligt!

2010-08-31 @ 22:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0