Virka

Har i flera år velat lära mig att virka och sticka. Som tur är har jag en expert på området som svärmor. För någon månad sedan lärde hon mig grundera i virkning.
Först ut virkade jag en haklapp, aningen tricksigt att läsa mönstret så det blev i slutänden snarare en dregelklapp. Började därefter med en korg som jag tänkt ha som brödkorg, blev rätt nöjd men vill på något sätt stärka den kanterna inte är så slappa. Nu har jag massvis av virkprojekt jag vill påbörja men har inte så mycket egentid vilket behövs för att komma någon vart. 
Nästa utmanning blir stickning, ser så svårt ut bara..
Korgen (ny bild kommer om jag lyckas få till en stärkning)

Kakor svärmor virkat till Ines i  julklapp

Kommentarer
Postat av: Annica

Läste att man skulle blanda lika delar trälim och vatten att stärka med.

2009-01-07 @ 21:43:49
Postat av: Charlotta

Du e så duktig vännen!!!

Får köra igång med våra pysselkvällar snart!!!

2009-01-08 @ 01:09:25
Postat av: Erika

Finfint, ser fram emot en lektion någon gång.

2009-01-08 @ 09:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0