Inte mycket förtroende kvar för BVC!

Knut hade läkartid på BVC igår, märkligt tyckte jag då han var där vid sex månader och "boel" nästa vecka. Väl där visste de inte heller riktigt varför vi var där, förklaringen löd, vi har så mycket barn nu så vi gör en extra kontroll, hmmm. Läkaren blev till en början en aning bekymrad över Knuts vikt, 8795, han har hoppat ned till strax  under medelkurvan. Själv är jag inte alls orolig för den biten, han är inte precis smal och han är aktiv som en vanlig åtta-månaders. Även längden hade han hoppat nedåt på kurvan, bvc sköterskan mätte honom till 67,5, läkaren ojade sig tyckte jag skulle börja med välling. De diskuterade sen fram och tillbaka om vad som skulle göras och kom till slut fram till att de skulle mäta om, sköterskan mätte och tyckte att hon kunde öka på en halv cm. Men det räckte ej för dem, så välling det trodde de på. (Har nog hört någonstans att barn som dricker vällning, mjöl och mjölk, i regel är längre.....) 
Hade tyvärr glömt Knuts bok hemma men kikade i den så fort jag kom hem för att se hur lång han var förra mätningen, 68cm. Hoppsan hade sköterskan ej mätt om hade han krympt en halv centimeter. Är inte förvånad över att det blir såhär då det är olika sköterskor och läkare varje gång. Men välling det blir det inte, alldeles för mysigt att amma! Däremot är det dags att sätta igång med mat på allvar!


Kommentarer
Postat av: Cissi

BVC är ett kapitel för sig, när Annie var liten och hade diarre, eksem över HELA kroppen, uppsvälld mage och skrek dygnet runt så sa dom att jag skulle byta tvättmedel???Svar NEJ vi matar henne INTE med tvättmedel.

Jag sa att hon inte tålde mjölk och mycket riktigt när jag slutade amma så blev hon fin och gosig och allt var frid o fröjd. Likadant var det med lillebror så efter det blev jag min egna BVC doktor :=)



Amma vidare du som kan, bara njuut!

2009-01-22 @ 22:51:25
URL: http://cisan.bloggagratis.se
Postat av: Jill

Ja och du vet ju hur de sa när jag berättade att Isac spydde och skrek...

Låter bra att amma och ge

mer mat istället..vaför välling liksom?

2009-01-23 @ 11:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0