Så sugen på sött!

Har fått för mig att jag ej ska äta sött i veckorna. Måndag och tisdag gick jättebra, men idag är det tungt, är nog sockerberoende trots allt. Sitter på rätt många kilon för mycket plus att jag måste börja fundera på mitt sockerintag på allvar, vill inte åka på dibetes! Inbillar mig att jag kommer vänja mig vid att inte äta sötsaker, kanske, men det känns inte som det i dagsläget. Skulle så gärna vilja komma ut oftare och gå men Stoffe jobbar uppe de flesta kvällar och det är svårt att ha med båda barnen på långpromenader, det är i regel någon utav dem som protesterar. Ska testa att pumpa  och ge Knut flaskan, då kanske jag till och med kan få en helt barnfri timme i veckan.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Usch ja det är jobbigt, samtidigt som man ju vill att "gubben" ska renovera så vill man samtidigt röra på sig.

Helt övertygad om att beroendet försvinner om man har en kämpig period utan dock.



Men men det kan ju vara hormoner som spökar också som gör en sugen....

2008-10-08 @ 18:53:36
URL: http://cisan.bloggagratis.se
Postat av: Linnea

Vem har inte sockerberoende? Det e ju så gott!

2008-10-08 @ 19:55:19
Postat av: Pernilla

Åhh så mummigt det ser ut... Tror alla har lite sötsug men smågodis är sååå gott. =)

2008-10-08 @ 21:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0