Uppdrag sluta amma

Så var det dax, att sluta amma min lilla tjej. Problemet har tryvärr inte löst sig, som jag hoppats på. 90 % av hennes tid vill hon amma, jag kan inte bara sätta  mig ner fören hon är framme. Efter varje nej bryter hon ihop, tårar och skrik en lång stund. Innan Knut kom var hon så gott som avvand på natten, nu vaknar hon säkert fem gånger per natt och det räcker inte med en minut utan hon vill gärna ligga länge. Avbryter jag henne för att tex Knut vaknar och är hungrig bryter hon ihop och alla vaknar. Hade helst fortsatt till vi båda hade varit lite mer redo och hon inte varit så extremt ammig. Känns så sorligt,  men det är för jobbigt att neka henne och så många gånger om dagen göra henne så ledsen. Känner även att det räcker att vakna de gångerna på natten jag gör för Knut och inte dubbelt, behöver den sömnen för att vara pigg på dagrna med barnen. Men tänk om vi kunnat mysamma om kvällarna vid sövningen eller när vi vaknade på morgnarna,  det blir inte alltid som man tänkt sig ledsamt nog.

Sista amningen, om hon bara visste!

Kommentarer
Postat av: Erika

Vad sorgligt, men BRA att ni tagit ett beslut! Blir kanske ett par jobbiga dagar men de kommer nog vara över snabbare än ni tror(när hon är som argast)

2008-07-16 @ 22:11:28
Postat av: Farmor

Tårarna kom när jag läste inlägget sorgligt

men hon klarar det tuffa Ines. lycka till.

2008-07-17 @ 07:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0