Så hur gör jag?

Den första förslaget på att åtgärda felet jag fick av fritidsportalen var följande
"detta kan avhjälpas genom att med ett fint sandpapper gnugga bort det skavda partiet och att därefter med lite exvis matolja polera upp ytan. Blir detta ändå inte tillfyllest, återkom!"
Hmm plasten har skavts av hur skulle detta då hjälpa,? Sandpapper repar ju bara plasten mer!

Efter flera mail, de ringer inte ens upp som det lovat att de skulle göra, fick jag följande:
väljer du att returnera vagnen (vi tillhandahåller returfraktsedel!) får du dock vänta ett par veckor innan leverans kan ske, annars har vår ekonomiavdelning godkänt beloppet 200:- som ersättning. Alternativt, vänta tills dess vi fått svar från distributören, om reservdel finnes!
200 kr känns löjligt lite med tanke på att jag beställde en ny vagn! Givetvis vill de inte att jag skickar tillbaka den då  det blir mer jobb för dem. Därför hävdar de att det kommer ta upp till två veckor innan den nya levereras, de kan såklart leverera snabbare.


VAD SKA JAG GÖRA?


Kommentarer
Postat av: jill

va,sandpappra? de spelar ju ingen roll om de är plast eller vad...Ska man inte behöva göra på en NY vagn...

Jag vet att om man kontaktar konsument ombudsmannen brukar sånt lösa sig väldigt fort.

Men de beror ju på hur man själv känner.De borde ju nämligen kunna leverera en ny snabbare än 14 dagar.

Jag skulle aldrig godtagit 200:- som kompensation.



Hoppas de löser sig!

2008-08-06 @ 09:45:05
URL: http://tuptim.blogg.se/
Postat av: Erika

Håller ju med Jill. Begär en expressfrakt det är inte ditt problem att vagnen är skadad det är deras.

2008-08-06 @ 10:45:17
Postat av: sarah

nä fan, de får fixa en ny vagn åt dig! Det är ju mkt pengar för en ny vagn! dåligt...

/Sarah

2008-08-06 @ 15:55:58
URL: http://aliceemil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0